فروشگاه كارايدك فروشگاه كارايدك .

فروشگاه كارايدك

5 توصيه براي نگهداري بهتر از ايسيو 2

2. پرهيز از دستكاري كردن خودرو
بهتر است موجودي تجهيزات خودرو را مطابق تنظيمات كارخانه نگه داريد و فقط با مشورت، آن را اصلاح كنيد. يكي از بد ترين كارهايي كه مي توان براي اكثر خودرو هاي مبتني بر ECU انجام داد، اصلاح آن است.

بيشتر خودرو هاي توليدي در شرايط موجود در بهترين حالت خود هستند و ارتقاء برخي از قطعات، يك گزينه غير ضروري است. اگرچه، اين بستگي به اين دارد كه چه قسمتي اصلاح شود و اين يك كار دشوار است.

از آن جايي كه ECU به برنامه ‌اي متصل است كه همه عملكرد هاي خودرو را تنظيم و كنترل مي ‌كند، منطقي است كه قبل از نصب يا ارتقا هر قطعه با متخصصان مجرب مشورت كرده و از آن ها راهنمايي بخواهيد.
3. تمام قطعات را در صورت نياز تعويض كنيد

وقتي صداهايي غير عادي مي شنويد و رفتار غير معمول در حين رانندگي توجه شما را جلب مي كند، بهتر است آن را بررسي كنيد تا ببينيد آيا نياز به تعويض قطعه وجود دارد يا خير.

معمولاً توصيه مي شود قطعاتي از مجموعه چرخ و تعليق را تعويض كنيد زيرا از مشكلات بعدي جلوگيري مي كند. وقتي لنت ترمز تقريباً خالي است، به روتور گاز مي زند و باعث خراش مي شود كه شما را متحمل هزينه هاي اضافي خواهد كرد.

همين امر در مورد تسمه هاي محرك، بلبرينگ و ساير قطعات روي موتور نيز صدق مي كند! تعويض قطعات خراب ماشين در مواردي مي تواند شما را از تعمير كامپيوتر خودرو بي نياز كند.

4. عادات رانندگي بد را كنار گذاشته و با ماشين خود به خوبي رفتار كنيد
خودرو هاي مدرن امروزي، وسايل نقليه كارآمدي هستند و بهترين نمونه ‌هاي پيشرفت خودرو به حساب مي آيند. اما آن ها بايد به درستي رانده شوند؛ نه آهسته و نه خيلي سريع؛ راندن يك ماشين معمولي مانند ماشين مسابقه مي تواند خودروي شما را فرسوده و عمر مفيد آن را كوتاه كند.

دانستن چگونگي افزايش طول عمر خودرو هاي مبتني بر ايسيو مهم است و رانندگي صحيح يكي از اين راه ها است. با توجه به قيمت ايسيو ممكن است هزينه زيادي براي خريد ايسيو پرداخته باشيد، لذا نگهداري درست از آن بسيار حائز اهميت مي باشد.

5. مخزن سوخت را حداقل تا نيمه پر نگه داريد
سوخت يكي از مهمترين نياز هاي خودرو است. بهترين راه براي حصول اطمينان از احتراق مناسب و سوختن سوخت، دريافت مناسب است. بنابراين، تقريباً نيمه پر نگه داشتن باك و اجتناب از تغذيه خودرو با سوخت ته نشين، بهترين راه براي صرفه جويي در فيلتر و خطوط سوخت است.

قرار دادن سوخت كم تر از يك چهارم باعث ايجاد رسوبات شده كه مي تواند باعث گرفتگي شود. همچنين استفاده از سوخت توصيه شده بهتر از هر چيز ديگري است.

بررسي تمام موارد مورد نياز براي افزايش طول عمر خودروهاي مبتني بر ECU اعم از ايسيو زيمنس يا ايسيو كروز، يك فرآيند طولاني است. اما، نگه داشتن همه چيز در شرايط كاركرد ايده آل با كنترل بهينه ECU يك اقدام حياتي است.

جلوگيري از احتراق بيش از حد، حفظ عملكرد خوب قطعه براي جلوگيري از آسيب به ECU و مواردي از اين دست، همه در مورد افزايش عمر مفيد و بيشتر خودرو هاي مبتني بر ECU مهم هستند. در صورت بروز هرگونه مشكل، هرچه سريع تر در جهت رفع آن اقدام كنيد.

تعمير ايسيو معمولاً با دياگ زدن و به كمك دستگاه دياگ انجام مي پذيرد. ما در كارايدك، شما را در اين امر ياري خواهيم كرد.


ادامه مطلب: 5 توصيه براي نگهداري بهتر از ايسيو

مطالب پيشنهادي: دستگاه تستر ايسيو چگونه كار مي كند؟

خدمات و محصولات كارايدك

دياگ | كامپيتور پرايد | كامپيوتر سمند | 

شما مي توانيد براي مشاوره و خريد با شماره هاي زير تماس بگيريد:

02136617625

09027007427

 


برچسب: تعمير ايسيو ، تعمير كامپيوتر خودرو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۱:۱۹ توسط:اهورا موضوع: نظرات (0)