فروشگاه كارايدك فروشگاه كارايدك .

فروشگاه كارايدك

ريمپ ايسيو، به چه معناست؟

به طور خلاصه، ريمپ ايسيو (Remap ECU) تنطيماتي نرم افزاري است كه به جاي نرم افزار موجود روي ECU خودرو قرار مي گيرد. ريمپ، خودرو را براي رسيدن به حداكثر راندمان آماده مي كند يا اگر تنظيمات ايسيو ما آسيب ديده باشد به اين صورت مي توانيم آن را مجدد تنظيم كنيم.

ريمپ مي تواند خودرو را با شرايط آب و هوايي منطقه و كيفيت سوخت كشورهاي مختلف سازگار كند.

ريمپ كردن يا تقويت نرم افزاري ايسيو، بر خلاف اذهان عمومي نه تنها به موتور خودرو آسيب نمي زند بلكه عمر موتور را افزايش مي دهد، اين افزايش عمر سبب بيرون آمدن خودرو از ”فشار” در شرايط مختلف مي گردد.

ايسيو خودرو قابليت بهره وري از 60 الي 70 درصدي از موتور شما را دارا است، كه با ريمپ كردن استاندارد و مناسب، اين توان به 80 الي 90 درصد افزايش پيدا مي كند و باعث مي شود موتور در حالت فشار، پاشش سوخت بيش از حد براي به جلو راندن خودرو انجام نداده و موتور با نفس بيشتري كه از ريمپ بدست آورده كار كند.

در نهايت عمر موتور بيشتر و در نتيجه حركت خودرو روان تر مي گردد. البته لازم به ذكر است كه اگر ريمپ كردن توسط متخصص صورت نگيرد مي تواند براي موتور نيز آسيب زا شود.

ريمپ ايسيو – پژو 207

خودرو پژو 207 كه در واقع اتومبيل فيس ليفت شده پژو 206 مي باشد ، يكي از گزينه هاي مناسب براي ريمپ ايسيو است . در ريمپ ايسيو 207 ، بدون اينكه قطعه باز و يا تعويض شود و صرفا با برنامه ريزي ايسيو خودرو ، اقدام به ارتقا عملكرد خودرو مي نماييم.

به عنوان مثال صفر تا 100 پژو 207 معمولا بين 12 الي 13 ثانيه (ميانگين 12.6 ثانيه) مي باشد كه بستگي به مدل و نوع ايسيو 207 و سراشيبي و دست فرمان راننده متفاوت است. اما با ريمپ كردن اين خودرو مي توان اين 13 ثانيه را حتي تا 10 ثانيه كاهش داد. و شتاب بيشتري به خودرو بخشيد.

توانمند كردن پژو 207 با ريمپ كردن ايسيو
افزايش سرعت و قدرت 207
افزايش سرعت و شتاب 207
كاهش دماي كاركرد فن
رفع كپ حين حركت 207
برداشتن كاتاف (حذف محدوديت دور موتور) – (مخصوص ماشين هاي دنده اي)
كاهش مصرف سوخت
حذف لرزش خودرو در حالت درجا (حالت سلو)
پيش تر به طور پراكنده به بعضي از مشكلات و ايرادات برنامه هاي ايسيو خودرو در حالت عادي پرداختيم، اما خوب است به عنوان نكته پاياني، يكي ديگر از فوايدي كه ريمپ كردن مي تواند براي ما به بار بياورد را با ذكر مثال عددي مشخص تر كنيم.

معمولا پژو هاي 207 از تنبلي نسبي برخوردار هستند. به اين معنا كه زماني كه دور موتور كمتر از 1000 و يا بيشتر از 5000 است؛ افت توان را مي توان در اين ماشين مشاهده كرد. با ريمپ كردن ايسيو خودرو مي توان اين موضوع را اصلاح كرد.

ادامه مطلب: ريمپ جديدترين مدل ايسيو پژو 207

مطالب پيشنهادي: دستگاه تستر ايسيو چگونه كار مي كند؟

خدمات و محصولات كارايدك

دياگ | كامپيتور پرايد | كامپيوتر سمند |

شما مي توانيد براي مشاوره و خريد با شماره هاي زير تماس بگيريد:

02136617625

09027007427


برچسب: تعمير ايسيو ، تعمير كامپيوتر خودرو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۱:۲۰ توسط:اهورا موضوع: نظرات (0)

ريمپ جديدترين مدل ايسيو – پژو 207

سيستم الكترونيكي ماشين از قطعات مختلفي تشكيل شده است. يكي از اين قطعات ايسيو يا كامپيوتر ماشين است. اين قطعه مانند ديگر قطعات ماشين نيازمند تعمير است. عيب يابي اين دستگاه از طريق دياگ يا دستگاه تستر صورت مي گيرد و سپس توسط فرد متخصص براي تعمير آن اقدام مي شود. در اين مقاله قصد داريم تا درباره جديدترين ايسيو پژو 207 صحبت كنيم.

نكته ديگر كه حائز اهميت است اين است كه بيشتر دستگاه هاي ما نيازمند پيشرفته تر شدن هستند. البته اين امر با گذر زمان و پيشرفت نظريات علمي نيز خود به خود صورت مي گيرد. ايسيو نيز از اين مورد جدا نيست. ريمپ ايسيو در تعمير و پيشرفت ايسيو به ما كمك مي كند.

ايسيو چيست؟

ECU قطعه الكترونيكي – كامپيوتري است كه در اواسط قرن 20 به دليل مشكلات محيط زيستي (آلودگي هوا) در صنعت خودروسازي رواج يافت و به مرور زمان در واحد هاي مختلف ماشين مورد استفاده قرار گرفت.

وظيفه اصلي اين قطعه دريافت و نمايش اطلاعات مهمي به راننده خودرو است تا او را از وضعيت اتومبيل با خبر كند به عبارتي ديگر كنترل بخشي از عملكرد خودرو، توسط سنسور ها و ديگر قسمت هاي اين قطعه صورت مي گيرد.

البته اين قطعه مانند ديگر قطعات نيز دچار عيب و مشكلاتي مي شود كه مي توان اين عيوب را به دو دوسته سخت افزاري و نرم افزاري تقسيم بندي كرد.

ايراد و آسيب در اجزاي كامپيوتر خودرو موجب عملكرد نامطلوب قطعات خودرو مي گردد. روشن نشدن موتور اتومبيل، كمتر شدن و به حداقل رسيدن قدرت موتور ماشين، ارتعاشات شديد در موتور خودرو، روشن شدن چراغ چك موتور از عمده علايم خرابي ECU مي باشد.

خود اين علائم مي توانند از پي مواردي كه در ادامه شرح داده مي شوند پديد آمده باشند؛ جداكردن كابل باتري زمان روشن بودن ماشين، مرطوب شدن و خوردگي ايسيو، دستكاري نمودن پين هاي ايسيو، ماشين را اشتباه باتري به باتري كردن، مطمئن شدن از وجود برق در سر باتري توسط روشي غير استاندارد از جمله اين موارد است. البته به هر شكل ديگر نيز ايسيو ما ضعيف يا آسيب ببيند به درستي كار نخواهد كرد.

پس اين قطعه مي تواند دچار آسيب گردد و از اين جهت نياز به تعميرات پيدا كند. به دليل اينكه اين قطعه از قطعات نيمه حياتي ماشين است، تعمير كردن آن، اهميت دو چندان پيدا مي كند. و علاوه بر تعميرات، موضوع پيشرفته تر كردن اين قطعه از ديگر موضوعات است كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت.

رفع مشكل ايسيو به چه صورت مناسب است؟
بهتر است كه رفع مشكلات ايسيو توسط متخصص صورت گيرد. اما يك سري از آسان ترين و كم هزينه ترين راه ها براي تعمير ايسيو عبارت اند از؛ استفاده از دياگ، استفاده از تستر ايسيو و ريمپ كردن ايسيو است. در ادامه اين مقال قصد داريم به بررسي ريمپ كردن و به صورت جزئي تر ريمپ كردن خودرو 207 بپردازيم.

ادامه مطلب: ريمپ جديدترين مدل ايسيو پژو 207

مطالب پيشنهادي: دستگاه تستر ايسيو چگونه كار مي كند؟

خدمات و محصولات كارايدك

دياگ | كامپيتور پرايد | كامپيوتر سمند |

شما مي توانيد براي مشاوره و خريد با شماره هاي زير تماس بگيريد:

02136617625

09027007427


برچسب: ايسيو ، تعمير ايسيو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۰:۵۳ توسط:اهورا موضوع: نظرات (0)